tisdag 22 november 2011

Inte riktigt min tisdag

Tisdagar innebär morgonklass för min del, vilket i sin tur innebär att klockan ringer strax före halv sex. I vanliga fall är det no problem, men i natt ville kroppen inte sova så med lite drygt två och en halv timme i bagaget var det inte precis så att jag studsade ur sängen. Väl utanför dörren insåg jag att suddigheten i ögonen inte berodde på trötthet utan snarare på att jag missat att stoppa in linserna. Hur sjutton gick det till? Jag är halvblind utan linser så jag måste nog varit något mer förvirrad än vad jag trodde i morse. Dock ingen tid att springa upp igen och fixa problemet så istället fick jag gladeligen instruera en yogaklass där jag inte såg deltagarna mer än suddigt. Ingenting jag rekommenderar!

Yogaklassen gick bra fram till dess att någon bestämt att det visst skulle testas brandlarm. En gång, okej, men när det hela höll på till och från under en halvtimme blir det verkligen ett störningsmoment. Dessutom, irriterad och arg yogainstruktör = dålig yogainstruktör. Snacka om plattfall för yogakänslan! Tror ändå att jag lyckades samla ihop det hela rätt okej till slut.

Efter avslutad yogaklass tillbringade jag en och en halv timme med att sätta resterande låtar i corekoreografin. Jag har sådan hysterisk träningsvärk i rumpan och framsida lår i dag så det var med glädje som benlåtarna inte behövdes läras in.

Avslutade förmiddagen med att vicka EasyLine en timme för mamma/barn-gruppen. Alltid lika mysigt och där vände även oturen. Passet gick riktigt, riktigt bra och deltagarna var verkligen nöjda. Nästan så att jag blir generad bara av tanken på de fina utlåtandena jag fick efter passet. Tack!

Nu måste jag villigt erkänna att det känns som att träningssuget är mättat för stunden. Lite plugg på det här och sedan kvällsföreläsning senare i kväll för helt enkelt avrunda dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar