måndag 9 januari 2012

Taggad

Efter en underbar julledighet med kärlek, mys och ett jobbigt avsked av min fantastiska lillasyster som flyttat till USA i dag så är jag nu redo att kicka igång vårterminen. Januari är ju högtrycksmånaden på träningsanläggningarna så mycket folk på passen och träningssugna deltagare är att vänta. Jag har legat sjuk sedan jul så min kropp är verkligen dödligt utvilad och taggad på att komma igång nu, nu, nu.

Inledde instruktörsåret med att instruera en poweryoga på vår öppet hus-dag i lördags. Ganska mycket folk och en helt okej klass från min sida. En sådandär klass som liksom egentligen bara passerar. Varken bra eller dålig och ingenting jag lär komma ihåg som någon storsensation om några år. Härligt att vara igång med instruerandet efter några veckors uppehåll i alla fall och, framför allt, skönt att röra på sig efter att ha varit sjuk så länge.

I dag rullade vår vårtermin igång och vi på Korpen firar det med att ha en gratis prova på-vecka, där alla gruppträningspass är gratis. Kom och gör mig sällskap vet jag!

Jag startade träningsveckan med att hoppa in som vikarie och instruera en corepuls i dag. Jag var taggad, deltagarna var taggade och klassen blev riktigt, riktigt bra. Så kul att vara igång! Min tanke för den här terminen är att instruera något mindre antal klasser än vad jag gjorde under hösten. Känner att jag behöver få tid till min egen träning då den verkligen släpade efter under hösten. Tillsammans med jobb samt sista terminen på universitetet känns det som ett ganska klokt val. Dock är det roligt att hoppa in och köra lite extra här och där och känner jag mig själv rätt så lär jag som vanligt ha svårt att tacka nej när någon ringer och frågar om jag kan vicka.

Hur som, i morgon ska jag starta dagen med min absoluta favoritklass - morgonyoga. Därefter ska jag köra företagspass på Skatteverket - corepuls. Dessa två pass, samt min torsdagsyoga, är de jag kommer ha som fasta klasser under våren. Känns faktiskt helt lagom!

Nu - dusch, plugg och sedan sova. Är galet trött efter minimalt med sömn i natt och en tidig morgon med resa till Arlanda. Sängen känns lockande nu kan erkännas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar