tisdag 17 januari 2012

Ond kropp och friskförklaring

Tisdagar innebär morgonyoga med start klockan sju. Detta i sin tur innebär att min klocka ringer kvart över fem. Tidigt, men så skön start på dagen. I dag var dock kroppen inte med på noterna under passets första del. Stel och öm är bara förnamnet. Det märks att jag har tränat enormt lite de senaste veckorna. Min dunderförkylning med feber, hosta och ond hals som jag drog på mig i mellandagarna lämnade efter sig en envis hosta som hållit i sig, men nu tänker jag här med friskförklara mig själv. Småhostar förvisso lite fortfarande, men annars är jag frisk. Dags att mjukstarta träningsvåren nu!

Passet i dag då? Jo då, ordentlig motivationsbrist i går när jag gick och la mig, motivationslös i morse, men väl i salen släppte allt. Kanske inget höjdarpass, men det blev riktigt bra ändå. Körde mycket ben och lite extra många solhälsningar i dag. Lät det liksom bara rulla på. Så skönt!

Nu är jag hemma och har precis fått i mig frukost nummer två - knäcke med ost, varma hallon med naturell yoghurt och pumpafrön samt ett ägg. Laddar ner och laddar om för corepasset klockan elva på Skatteverket. Ben, mage och rygg ska få jobba, men innan dess ska jag försöka få lite plugg gjort. Lördagens tenta närmar sig med stormsteg!

Frukost nummer två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar