tisdag 10 januari 2012

Som en urvriden disktrasa

Trött i kroppen är bara förnamnet på tillståndet här hemma just nu. Tre klasser på sexton timmar har liksom den effekten ibland. Känner mig ungefär som en urvriden disktrasa. Ganska angenämt när man ska ägna resterande delen av dagen till att skriva hemtenta om andraspråkskulturer.

Startade dagen med terminens, och årets, första morgonyoga. I vanliga fall brukar det inte vara något problem att ta sig ur sängen på tisdagsmorgnarna, men i dag var det faktiskt lite segt. På bussen vaknade jag till och väl ute vid Collegium kände jag att det nog var dags att få till en riktigt bra klass. Det blev bra! Riktigt bra till och med. Lördagens klass på öppet hus lämnade en lite olustig känsla efter sig. En känsla som jag inte riktigt kunnat sätta fingret på. Morgonens klass var annorlunda. I dag kändes allt hundra gånger bättre. Så skönt! Dessutom blir jag alltid så glad när flera av mina härliga stammisar dyker upp och gör mig sällskap där på morgonen.

Vid lunchtid debutkörde jag core för Skatteverket. Core med mig innebär någonting åt corepuls-hållet då jag tycker att rumpa och ben faktiskt ingår i core-partiet. Startade med tre låtar ben - knäböj, breda knäböj, utfall och lite annat, innan vi tog oss ner på mattan för att fortsätta på ett lite mer traditionellt vis. Jag tror att flera av oss kommer att ha träningsvärk i morgon, inklusive jag själv (som förvisso redan hade träningsvärk sedan gårdagen, men ändå).

I dag är en dag då jag är löjligt tacksam över instruktörstyrket. Har haft en liten dipp ett tag, men nu känns det verkligen som att det håller på att vända. Julledigheten har gjort mig och kroppen gott, deltagarna är extra taggade nu efter jul och nyår och passen är välbesökta. Det är kul att instruera just nu och hade jag mer tid (och en extrakropp) skulle jag gladeligen köra både ett, två och tre extrapass per dag.

Life is good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar