tisdag 17 januari 2012

Latmasken

Blodsockret gjorde en gigantisk störtdykning ner till Hades efter dagens corepuls-pass på Skatteverket. Kom i princip bara utanför lokalen innan jag insåg att jag aldrig skulle hinna hem, laga lunch och börja äta innan jag skulle bli en vandrande bitch. Jag känner liksom mig själv!

Hoppade in på min absoluta favoritlunchrestaurang här i Linköping, Hälsofreak, och köpte med mig en plocksallad hem till lunch. De sex valfria tillbehören i dagens sallad fick bli lax, räkor, avocado, fetaost, gröna sojabönor och valnötter. Precis lika gott som vanligt och blodsockret kröp snällt upp till en mer behaglig nivå igen. Ibland är latmasken tillåten!


Passet i dag gick i alla fall riktigt, riktigt bra. Tror att morgonens ganska lyckade yogapass liksom fixade grunden och sen var det bara att bygga på den. Startade det hela med att möta en deltagare som berättade att hon inte kunnat ta sig ur soffan på nästan en vecka efter förra veckans pass. Sådant värmer lite extra i instruktörshjärtat!

Hur som helst, otrolig kämparglöd hos deltagarna i dag och vi var alla trötta, svettiga och väldigt nöjda när vi gick därifrån. För egen del känns det skönt att ha friskförklarat sig själv. Nu ska träningen få hjälpa humöret på rätt bana igen. Det behövs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar