fredag 27 januari 2012

Styrka, kondition och yoga

Dagarna är minst sagt fullspäckade just nu och jag pluggar i princip konstant från tidig morgon till sen kväll. Träningen är ett måste när jag har mycket att göra. Det är liksom där jag blir pigg, någorlunda avstressad och glad igen. Underbar träning!

Så, vad har du hunnits med i träningsväg sedan sist? I onsdags sysselsatte jag mig med ett riktigt, riktigt bra biceps- och tricepspass. Ganska basic eftersom min egen styrketräning faktiskt nästintill varit obefintlig under hösten då jag instruerade väldigt mycket och inte hade så mycket tid över till annat. Avslutade det hela med att trampa tjugo minuter på en crosstrainerliknande grej som vi har på gymmet.

I går var det dags för yogaklass på kvällen, men innan dess klämde jag in ett snabbt pass i gymmet. Styrka för bröst samt tjugo minuter på crossgrejen igen - tabataintervaller. Phu! Känns ruggigt skönt att ha så mycket tid till egen träning som jag har just nu. Eller snarare, det känns skönt att jag tar mig så mycket tid till egen träning. Avslutade gårdagen med yoga tillsammans med härliga yogadeltagare.

I dag är min tanke att köra ett ordentligt benpass samt lite mage och ländrygg. Därefter väntar en vilohelg för både kropp och huvud. Känns välbehövligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar