fredag 1 juni 2012

Den där ryggen

Ryggen är min stora akilleshäl. Jag har svårt att få bra kontakt och ryggen är relativt svag i jämförelse med många andra muskelgrupper i min kropp. Men, skam den som ger sig. Jag kämpar på och tycker att det långsamt går åt rätt håll. Som i morse exempelvis. Då vågade jag slänga på lite mer vikt och lyckades ändå behålla en bra kontakt i alla övningar. Kör bara basövningar när det gäller ryggen. Latsdrag med olika grepp och rodd är det som är i fokus.

I dag kickade jag igång juni med ett jäkligt bra ryggpass. Skivstångsrodd, latsdrag och latsdrag i cc var vad som hanns med denna morgon. Det var bara jag och en ynka själ till som huserade bland de fria vikterna 06.40 denna fredag så det var gott om plats. I like! Det bästa med morgonträning, bortsett från att jag är som starkast och piggast i kroppen då, är helt klart att man har så mycket plats och slipper trängas, vänta och samsas om grejerna.

I dag verkar det, peppar peppar, för en gångs skull bli en ganska lugn jobbdag och i kväll ska vi fredagsmysa med bio. Äntligen helg (igen)!

1 kommentar: