fredag 15 juni 2012

Gårdagens ben

Vilken dag det var i går. Otroligt känslosam skolavslutning där det var mycket jobbigare än vad jag trodde att det skulle vara att ta farväl av alla nior. Jag är separationsångesten personifierad och det märktes i går. Efter att ha sagt hej då till alla elever fortsatte vi med personallunch och där passade jag på att fälla några tårar till då en av lärarna fick en så otroligt fin pensionsavtackning.

Opepp som satan efter förmiddagens känslostormar kom jag till gymmet för att köra ett pass ben efter personallunchen. Uppladdad med smörgåstårta, choklad och en bulle trodde jag knappast att det skulle bli något kanonpass, men så fel jag hade. De olustiga seprationsångestkänslorna behövde träning och alla snabba kolhydrater var rena dynamitbränslet. Jag lovar att det inte är något bra bränsle att ladda med inför varje pass, men just i går slog det visst inte fel.

Värmde upp på löpbandet och sedan var det bara att grilla benen så gott det gick:

- Knäböj. Bästa basövningen ever när det gäller ben. Tar så bra på hela låren och rumpan samtisigt som den kräver en stark och stabil bål. Körde många set, men vågade inte slänga på någon maxvikt då jag hade någon olustig känsla i ländryggen. Inte ont eller så, men det kändes dumt att pressa på för mycket. Jag är skadefobiker!

- Raka marklyft. Fortsätter kämpa på med baksida lår, som ligger lite efter framsidan. Dessa raka mark är nog det som gjort att baksida ben pinas lite mer än framsida i dag.

- Vader. Inga konstigheter. På med bältet i "vadmaskinen" och sedan mata tåhävningar. Galet effektivt och jag ökar i vikter varje gång här just nu. Kul!

- Sittande benpress. Bara tre set och tuuuungt! Fötterna placerade tätt och högt upp denna gång. Brukar annars köra varannan breda och varannan smala, men nu blev det bara smala.

- Höft adduktion och abduktion i maskin. Även små muskler är viktigt!

Blev, som sagt, ett riktigt bra benpass i går. Nöjd och på skakiga ben kröp jag nästan hem.

I dag har det tränats rygg. Nytt gym och allt. Mer om det sen!

2 kommentarer:

  1. Dig kommer man ju inte våga vara nära på Beachen!

    /Helena Fluff-Fluff

    SvaraRadera