söndag 17 juni 2012

Inte riktigt på topp

Århundradets mensvärk sänd från helvetet har intagit min arma kropp och är nu inne på andra dygnet (förbannade Cerazette, som jag bytte till för en månad sedan). Sedan i går morse har jag haft så fruktansvärt ont och dragit på mig så galet många kilo vätska att jag är helt slut nu. Roligare sätt kan man spendera två av sina tre lediga dagar på.

I går hade jag inplanerad vilodag, men i dag kände jag att jag behövde få träna lite. Tog mig upp till gymmet i spöregnet på förmiddagen och körde biceps, triceps och mage. Kändes, efter förutsättningarna, ganska bra, speciellt biceps, och jag är nog ändå ganska nöjd med veckans sista träningspass.

Värmde upp tio minuter på löpbandet och körde sedan igång passet:

- Bicepscurls med hantel. Utbudet av fria vikter är, som jag skrev i går, ganska begränsat på mitt "sommargym" och i dag konstaterade jag att många av hantlarna inte finns i par utan endast i en.(!?). Körde därför en arm i taget i dag. När den ena jobbade fick den andra vila. Många set blev det här.

- Stående haltenpress bakom huvudet. Länge, länge sedan jag körde denna, men då både bänkar och cc var upptagna fick det bli en nödlösning. Har svårt att verkligen hitta det lilla extra i den här övningen, men det gick ändå okej tillslut.

- Plankan. Lite statisk magträning. 3 * 1 minut.

- Halv nedrullning med viktplatta supersettat med sittande vridning med viktplatta. Aj!

- Raka crunches i cc supersettat med sneda crunches i cc. Bästa magövningen!

Därefter tog energin verkligen slut och jag hade för ont i magen för att orka fortsätta.

Resten av dagen har spenderats liggande i soffan med spikmatta under ländryggen (bästa mensvärklindraren sin finns). Tog mig ut på en promenad innan middagen eftersom jag trodde det skulle hjälpa lite. Mitt i Ekensbergsskogen fick jag så ont att jag fick sätta mig på en sten och yogaandas en kvart innan jag kunde stappla hem igen. Enligt Runkeeper fick jag ihop 4,58 på 49 minuter så fort gick det ju verkligen inte.

Nu hoppas jag på att kroppen mår bättre i morgon då det är dags för introduktionsutbildning för sommarjobbet hela dagen.

2 kommentarer:

  1. Jag har gått upp tio kilo av Cerazette, men jag har blivit av med min hormonmigrän!

    SvaraRadera
  2. men herregud, ursäkta frågan vad är det för gift du stoppar i din kropp????

    SvaraRadera