söndag 3 juni 2012

Lördagsträning

Har en konstig känsla i kroppen just nu. Känner mig stor, tung och klumpig samtidigt som jag har relativt mycket energi. Känns som att jag väger bly och på samma gång är jag otroligt stark. Mysko kombination. Energin och styrka behåller jag gärna. Känslan av att vara ett vandrande fettberg får gärna försvinna, den är liksom inte så angenäm. Eller rättare sagt, jag hatar den!

Men som sagt är jag stark, vilket visades i gårdagens bröstpass på gymmet. Hade massor av tryck och energi. Bröstmusklerna vibrerade härligt under passet och i natt var det inte precis så att jag ville sova på mage. Träningsvärk from hell! I like! Körde bara liggande hantelpress och stående flyes i kabel i går. Basic och bra!

Avslutade gårdagens pass med lite axlar. Hantellyft åt sidan till dess att det sved i axlarna. Lite svårt att få ut någonting ordentligt av axelövningarna när man redan är helt slut i bröstmuskelaturen. Av den anledningen kör jag nästan alltid axlar före bröst när dessa kombineras, men i går var axlarna bara lite bonus. Till sist fick det bli rotator cuff med gummiband.

Bra pass i går, sammanfattningsvis!

2 kommentarer: