lördag 30 juni 2012

Äntligen, äntligen, äntligen

Jag har jobbat som ett as de senaste veckorna (12 dagar av 14), satt mig in i alla nya jobbrutiner och ovanpå det farit runt som en dåre och dessutom dragit runt på en envis förkylning. Min ena lediga dag av de två jag haft sedan två veckor tillbaka, midsommardagen, låg jag totaldäckad i feber och den andra, i förrgår, använde jag till att fruskförklara mig helt och hållet. I dag gjorde jag comeback i gymmet. Äntligen! En och en halv vecka sedan sist och shit vad jag saknat det. Jag har i vanliga fall träningsvärk någonstans i kroppen precis hela tiden och musklerna har alltid lite tryck och pump i sig. De senaste dagarna har jag dock känt mig helt slapp, degig och sladdrig eftersom musklerna varit helt i vila så länge. Med andra ord har det skönt att få återinföra lite tryck i kroppen igen.

Mjukstartade lite i dag och körde faktiskt ett helkroppspass. När sjutton hände det senast? Skönt i alla fall även om jag egentligen föredrar att splitta kroppen. Tanken i dag var dock att träna igenom hela kroppen och ruska liv i alla muskler. Såååå skönt!

Nu middag. Sen sova tidigt. I morgon jobb och sedan Linköping. Ledig måndag och det är efterlängtat.


- iPhone-blogg på språng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar