onsdag 13 juni 2012

Solfrossa och promenad

Spenderade dagen på en fotbollsplan för att se klassturneringar och matcher i fotboll och brännboll. Solsken, lite lätt blåst och otroligt underbart väder - till dess att jag kom hem. Då var jag bara bränd och en finfin solfrossa kom krypande. Slocknade i sängen och sov några timmar. Usch, vad dålig man kan bli av solen.

Nu känns allt bättre, men jag har en enorm huvudvärk, en ganska skrattretande solbränna och är lite skakig. Kändes inte riktigt rätt att släpa iväg den arma kroppen till gymmet för att köra ett benpass så morgondagens vilodag fick bli i dag istället och så benpass i morgon.

Ville ut när jag vaknat och med bara promenad fram och tillbaka till jobbet (40 minuter enkel väg) som enda motion under dagen kändes det efterlängtat att komma ut och röra lite på benen i sakta mak. Slängde på Runkeeper, för att se hur långt jag knatade, och ringde syster för att få lite sällskap en bit. Viber bar inte på vår sida, och ett vanligt telefonsamtal till USA känns lite väl dyrt, så efter typ en halvtimme gav vi upp.

En lugn och behaglig runda blev det i ett rätt långsamt tempo. Fick ta en paus i en busskur när det kom en störtskur, men annars var det fantastiskt sommarväder.

Dagens kvällspromenad som landade på strax över 9 kilometer.

Nu ska jag hemmapyssla lite och sedan krypa ner i sängen. I morgon väntar skolavslutning och min sista jobbdag för den här terminen. Känns lite skönt, men mest sorgligt att säga hej då till alla nior och fantastiska elever. Sen är jag ledig i tre dagar innan det är dags för sommarjobbet att dra igång på måndag. Från det ena till det andra. Åtta veckors sommarjobb i sommar och om exakt två månader får jag min semester då jag i detta nu är i New York i väntan på att få gå ombord på planet till San Francisco. Längtar!

2 kommentarer:

  1. Sommarjobb?
    Både NY och SF är fantastiska städer. Skulle kunna åka tillbaks bums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Sommarjobb i demensteamet. Min anställning på skolan gick ut nu i juni och till hösten ska jag plugga färdigt min utbildning så jag behöver lite inkomst under sommaren också :)

      Radera