fredag 8 juni 2012

Ääääntligen

Varken kroppen eller huvudet har varit på topp den här veckan så jag har vilat, promenerat, vilat och promenerat. Skönt! I en dag, sen är det tråkigt, stressande och ännu mer tråkigt. Jag behöver min träning för balans.

Nu är balansen återställd med hjälp av ett skönt, nå väl, morgonpass på gymmet. Rygg fick det bli i dag. Min akilleshäl nummer ett, speciellt när det gäller bredd. Har skrivit om det tidigare, men jag har svårt med ryggen. Det är svårt att verkligen få det att kännas. Nu mera heter taktiken tålamod. Tålamod, tålamod, tålamod. Lägre vikter och massor av tålamod, nötande och perfektion. Känns det inte där det ska, ja då tar det antagligen inte där heller. Det är lätt att bara slänga på vikter och köra på, men har jag inte kontakten blir det hela lönlöst. Därför har jag i dag backat cirka 15 kg i latsdrag bara för att få den perfekta kontakten istället för lite halvdan kontakt. Om det kändes? Japp, det gjorde det. Så ordentligt att det fortfarande pumpar i ryggen en timme efter passets avslut.

I dag värmde jag upp med skivstångsrodd. Fem set med ganska låga vikter och tio reps per set innan jag gick på något lite tygre vikter och stannade på 7 reps per set.

Fortsatte med latsdrag. Som sagt, fokus på kontakt här. Tänka: "dra med armbågen, dra med armbågen, dra med armbågen". Kändes bättre än på mycket länge. Tålamod, tålamod så kommer det att bli bra det här.

Avslutade ryggkörandet med fyra set á 6 reps t-bar rodd. Kanske bästa roddövningen. Här är det inte något problem med kontakten inte.

Slängde in lite biceps som bonus. Skivstångscurl och hantelcurl om totalt 7 set.

Vilken förbannat bra start på fredagen!

Nu jobb och sedan helg igen. Nästa vecka har vi skolavslutningsvecka med massor av aktiviteter innan avslutningsdagen på torsdag så detta är sista riktiga jobbdagen med lektioner. Sommaren är nära nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar