fredag 4 april 2014

Nu är det helg

Har gjort fredagens cykelrunda så nu kan det verkligen ses som helg. Cyklade en ny runda i dag; körde till Korpvallarna, fortsatte till Kolbyttermon där jag tog av mot Sturefors. Fortsatte till Sturefors och därifrån hem. 3 mil totalt blev det.

Fram till Kolbyttermon var det så tungt att jag bara ville slänga cykeln i diket och gå hem. Formulerade en Blicketannons om cykel till salu i tanken och var nära att vända flera gånger. Men så kom jag då över tröskeln och in i andra andningen. Då blir jag som en maskin och bara trampar på. Kändes som att jag kunde fortsätta i all evighet.

Cyklade i ett lugnt och behagligt tempo på drygt 23 km/h. På två kilometer var jag uppe på 29 km/h i snitt, men i övrigt låg jag på ungefär 23 hela rundan bortsett från första och sista biten då jag cyklar genom bostadsområden.

Känner att jag litar mer och mer på min cykel. Vågar släppa på helt även i långa nedförsbackar nu och ligger inte längre och bromsar. Sakta, men säkert, börjar jag njuta av den fart min cykel faktiskt är gjord för att klara av.

I morgon tänkte jag ta ut min MTB och cykla till en MTB-bana som MTB-klubben Mera Lera har. Såg starten på banorna i dag när jag cyklade så nu hittar jag dit.

1 kommentar:

  1. Hej! Kul att du hittade till min blogg! Och kul att du med bor i Linkan! :)

    Jo, nu kanske du redan är på G ut till Vidingsjöbanan (Mera Leras bana) men den ligger iallafall om du kör ut mot Kolbyttemon. Jag tror det ska finnas en karta på Mera Leras hemsida, för det är lite klurigt att förklara.

    SvaraRadera