tisdag 8 april 2014

MTB-lördag

I lördags tog jag med mig min gamla MTB och cyklade till Vidingsjöskogen där MTB-klubben Mera Lera har MTB-spår. Nybörjare som jag är valde jag den blåa banan som skulle vara en nybörjarbana. Verkligen en perfekt bana att börja med när man är ovan som jag. Fick sätta ner fötterna några gånger, men överlag gick det bra. Får jag försöka göra gånger till tror jag att jag tar mig runt utan fotisättningar.

Varvet är kort och jag tänker att det kommer att bli perfekt att köra intervaller där sen när jag får upp farten lite. Ett varv - vila - ett varv till osv.

Banstart

Lättåkt bana

Älskar skogscykling

Känns kul att det finns svårare banor också som det går att köra när jag blivit duktigare. Tror dock att jag behöver en ny cykel då. Odämpad framgaffel är aj, aj i underarmarna när det blir stenigt.

Efter Vidingsjö cyklade jag in till Tinnerö, körde lite där och fortsatte sedan till Vallaskogen för lite backar, lera och så. Var ute i lite mer än två timmar, helt underbart! Note to self: ta med någonting att äta nästa gång! Man blir hungrig av cykling!



1 kommentar:

  1. Blå banan är perfekt för intervaller!

    Pratade lite med en tjej från She Rides i Sthlm och hon kunde gärna komma ner hit till Linköping och köra lite teknikträning om vi blir ett gäng under april eller maj. :)

    SvaraRadera