fredag 18 april 2014

Jag (hjärta) Östgötaslätten

Jag älskar Linköping. I augusti är det sju år sedan jag flyttade hit och att flytta härifrån känns ganska otänkbart. Jag älskar verkligen den här staden.

Genom åren har jag lärt mig att hitta mina smultronställen och det finns gott om dem. De första fem åren här var jag billös och kunde mestadels bara utforska de mer centrala delarna. Sen blev jag med sambo, och således även med bil, och då började jag hitta andra fina ställen en liten bit utanför stan. Nu när jag blivit med racer har jag hittat ännu mer finställen. Små snirkliga vägar med underbar natur. Detta är en av sakerna jag verkligen älskar med cykling - att se alla fina vägar som finns runt omkring mig. Min cykel är ett underbart träningsredskap och transportmedel.

Denna långfredagsmorgon har jag ägnat åt att googla fina landsvägsrundor här omkring. Jag känner att mina tremilsrundor börjar bli korta och jag vill komma längre, se mer nu.

Har bläddrat igenom Dessis kategori "Landsväg" nu på morgonkvisten och med hennes fina bilder på mitt älskade Linköping med omnejd går det inte annat än att bli förbannat cykelsugen. I sommar har jag sju veckor lång semester och då ska jag passa på att utforska Östgötaslätten ordentligt. Men, jag börjar redan nu så klart!

Fantastiska Östgötaslätten.
Bild: VisitLinkoping

2 kommentarer:

  1. Vad gullig du är! :) En bra cykelrunda som både är vacker och platt är om man cyklar igenom Malmslätt ut till Ledberg och sen till Vreta Kloster och hem via bergsvägen. Det är en av mina favoritrundor. Man kan ju stanna vid Bergs slussar och fika också om man vill.

    SvaraRadera