onsdag 2 april 2014

MTB-lek i går

I går cyklade jag och Oskar till Vallaskogen och körde lite MTB. Nästan två veckor sedan jag var ute med MTB:n och det märks på en gång på fegheten. Mycket fegare i går än sist jag körde. Men, jag vill så gärna lära mig och bli bättre och bättre på att köra i skogen.

En timme körde vi i alla fall i går. Mest lite bredare skogsstigar och så över stenar, i lera och i backar. Jag gav mig på ett första försök att ta mig upp för backen i Vallamassivet. Den är verkligen superbarnt och lång. Kom halvvägs i går! Problemet är att jag inte kan växla ner till lilla klingan fram utan att växlarna hänger sig. Ja, jag vet att min MTB är värdelös. Hade behövt de lättaste växlarna i går för att ta mig hela vägen upp. Bara att kämpa på (eller köpa ny cykel. Haha!) så kommer det nog att gå snart.

Är så pepp på allt vad cykling heter just nu. Vill bara ut och köra. Att ta mig in på gymmet nu när vårvädret är här känns nästan omöjligt. Vill ju bara vara ute när man varit inne hela dagen på jobbet. En dag i veckan behöver jag dock se till att få till lite styrketräning. Skärpning till nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar