fredag 4 april 2014

Cykla med cykelklubb

Någonting jag tänker mer och mer på är detta med att cykla med en cykelklubb. Är ju så ny på detta och tankar om krascher, att jag ska vara sämst och liknande dyker upp i huvudet hela tiden, samtidigt som det verkar så roligt att cykla med en hel grupp. I dagsläget cyklar jag bara med min sambo eller ensam, och det är jätteroligt, men det skulle vara kul att testa en cykelgrupp också. Varför är man så fånig och tänker att man ska orka minst, förstöra för gruppen eller göra fel? Jag som aldrig någonsin tänker sådana tankar annars liksom.

Läser på om detta med att cykla i klunga, ligga på rulle och liknande. Det verkar så roligt! Det känns lite som att det skulle kunna ta cyklingen till en helt annan nivå. Jag vill ju att cyklingen ska vara roligt, bra träning och gärna socialt.

I Linköping verkar det finns två olika cykelgrupper som regelbundet cyklar tillsammans - CK Hymer och NocOut. Såg på Facebook att NocOut ska ha nybörjarträning för att man ska lära sig att cykla i klunga, ta kurvor rätt och ligga på rulle. Tyvärr är det på onsdag och jag har ju ridning på onsdagar. Håller tummarna för att det ska bli fler gånger nu i vår. Båda cykelklubbarna verkar dessutom ha regelbundna träningar tillsammans - distanspass, intervaller och teknikträning. Verkar så roligt!

Cykla i grupp - något jag vill våga göra!
Jag tror allt att jag ska samla mod en liten stund till och sedan är det nog dags att kontakta en cykelklubb. Alla är ju barn i början och jag är ju inte sämre än att jag kan lära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar