onsdag 2 april 2014

Drömmer om en ny MTB

Jag ska, jag ska inte, jag ska, jag ska inte... Ungefär så känns det i mitt huvud. Jag vill verkligen ha en ny MTB. Jag drömmer om dämpad framgaffel, skivbromsar och lagom storlek. Jag drömmer om väl fungerande växlar, fart och fläkt. Konstant dealand med mig själv alltså. Ska jag eller ska jag inte köpa en till cykel denna säsong? Kan jag inte lika gärna cykla på min gamla Merida från 2001? Ja, nej, ja, nej! Gaaaah! Kan inte bestämma mig. En sak är dock säker, drömma, titta och planera kan man alltid.

Jag tänker mig en cykel med skivbromsar, dämpad framgaffel och okej växlar. Jag behöver inte ha det värsta. Jag är nybörjare och en nybörjarcykel räcker till mig. Jag är en glad motionär som kanske vill köra något motionslopp. Jag ska inte tävla. Jag ska inte bli bäst och jag har inte lust att lägga lika mycket pengar som jag gjorde på min racer.

I dagsläget kikar jag på dessa cyklar:

Merida Juliet Woodland 26". Gruppsett: Acera. Pris: 3799:-
Bild: XXL

Merida Juliet Striker 26". Gruppsett: Alivio. Pris: 4499:-
Bild: XXL

Crescent MTB SPORT Feima 26". Gruppsett: Acera. Pris: 4495:-
Bild: Crescent

Drömma kan man alltid göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar