torsdag 10 april 2014

Gårdagens andningshål

Onsdagar är lika med ridlektion. För lite mer än ett år sedan tog jag upp ridningen igen efter drygt sex års uppehåll. Det var verkligen ett av mina bästa beslut någonsin. Stallet är mitt andningshål och jag njuter av hästlukt, skit under naglarna och ruffsigt hår.

I går var det hästbyte. Vi byter hästar var fjärde gång - två gånger dressyr, en gång markarbete och därefter en gång hoppning och sedan hästbyte och så börjar det om. Jag har de senaste två omgångarna ridit en D-ponny som är outbildad och det har varit riktigt roligt. Jag gillar utbildningshästar och tycker att det är en rolig utmaning. I går hade jag dock önskat att få rida en mer utbildad häst för att verkligen kunna fokusera på min egen ridning dessa fyra lektioner. Fick en liten C-ponny som heter Yessimine Light, men kallas Yessi. Har inte ridit henne innan, men hon var riktigt, riktigt trevlig. Stadig och fin i formen och, efter att ha testat mig lite, riktigt arbetsvillig.

I går stod det dressyr på schemat och vi jobbade med framdelsvändningar och en del sidförande rörelser. En riktigt, riktigt bra lektion och jag kom hem med ett leende på läpparna - precis som alla andra onsdagar! Mina onsdagkvällar i stallet är verkligen helig tid. I love them!

Lilla ponnyplutten.
Bild: Heda Ridklubb

Tack mamma och pappa för att jag fick bli så kort som jag blev. Underbart att ha förmånen att kunna rida ponny även som vuxen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar