tisdag 1 april 2014

Helgens shopping

I lördags var jag förbi Nellborgs Cykel och shoppade lite. Klämde även lite på MTB:er. Är så fruktansvärt sugen på en ny MTB också, men förnuftet säger att det får vänta ett tag.

Även om det inte blev någon ny MTB i lördags så fick jag med mig lite annat hem. Sådant som jag faktiskt behövde. Cykelkläder med andra ord.

Cykelshopping i lördags

Köpte två par cykelbyxor från Newline. Ett par korta och ett par i 3/4-längd. Som jag skrev tidigare så är det verkligen skillnad att cykla med cykelbyxor. Visst, jag förstod att det skulle vara lite skillnad, men inte så här mycket. Verkligen enorm skillnad! Lite mer information om byxorna kommer när jag har hunnit cykla in dem lite mer.

Blev även ett par benvärmare och armvärmare från Grip Grab. Perfekt nu när det fortfarande är kyligt ute. Jättesköna och bra passform!

Avslutnignsvis ett par cykelvantar. Hittade bara ett par som passade mina händer. De har inte riktigt dämpningen där jag vill, men de kostade bara 99 kronor och får duga undertiden som jakten går vidare på de perfekta cykelvantarna.

Nu är cykelgarderoben ganska komplett för tillfället. Det är klart att man alltid vill ha mer, men just nu har jag ett bra utbud av basutrustning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar