söndag 13 april 2014

IK NocOut.se

Jag har anmält mig till en cykelklubb. Eller snarare, jag har anmält mig till en cykel-, triathlon-, löpning-, simning- och några andra mindre sporter-klubb. Jag har anmält mig till en träningsklubb helt enkelt. Jag har anmält mig till IK NocOut.se.

Har känt ett bra tag att jag vill cykla lite med en klubb ibland. Absolut inte varje gång och kanske inte varje vecka heller, men ibland. Nu har jag ju aldrig cyklat klunga och jag är varken stark, snabb eller duktig som cyklist. Men hey, inte sjutton kan jag bli om jag inte utmanar mig själv heller. Även om det är läskigt tror jag att det kan vara nyttigt att cykla med duktigare cyklister ibland också. Jag borde liksom utvecklas fortare då.

NocOut är en klubb jag har hört mycket gott om. Det är inte en renodlad cykelklubb, utan de arrangerar en rad olika träningspass och så för sina medlemmar. Min tanke är att det kanske går att springa lite med dem också, framförallt under vinterhalvåret då racern får gå i ide. Längdskidor och simning är dock inte mina sporter alls. Men å andra sidan har jag sagt så om cykling också, och se hur det gick!

Medlemsansökan bekräftad!

För mig har träningen så otroligt många viktiga bitar; jag vill må bra, har roligt, utvecklas, utmanas, få en vältränad kropp, bli stark, bli uthållig, träffa nya människor och verkligen känna att jag lever. Till säsongen 2015 har jag dessutom några lite större träningsmål uttänkta och jag ska banne mig genomföra dem då. Jag har ju velat så länge.

Här nedan är några klipp från YouTube som jag hittat från olika NocOut-aktiviteter.




Pepp, pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar