måndag 7 april 2014

I väskan min

Sadelväskan är cyklistens bästa vän. Märks inte, stör inte och är väldigt praktisk. I min förvarar jag sådant som kan behövas under en tur om olyckan skulle vara framme; en extra slang, däckavdragare, kedjebrytare och multitool samt gummihandskar. Dock är det ju inte bara cykeln som kan råka illa ut under en cykelrunda. Även jag kan behöva plåstras om utifall olyckan skulle vara framme. Av den anledningen gick jag till Apoteket i fredags och plockade ihop ett litet First Aid-kitt. Sårtvätt, kompresser, kompresstejp och "steri-strip" blev det. En pincett ska jag lägga ner i väskan också.

Jag har endast en liten väska på 0,5 l till min racer. Är förvånad hur mycket den faktiskt rymmer.


I dagsläget ligger följande i sadelväskan:

Sterila kompresser:

Tejp för att få kompresserna att sitta:

Steri-Strip

Sårtvättare

Jag hoppas att jag inte kommer att behöva använda dessa grejer, men man vet aldrig. En olycka händer lätt.

Utöver det är mobilen självklart alltid med, bra hjälm sitter på huvudet och cykeln ses över innan varje runda. Cyklar jag ensam försöker jag tala om vilken väg jag kommer att cykla. Jag ska köpa ett "road id"-armband också med mitt namn, personnummer och ICE-telefonnummer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar