söndag 30 mars 2014

Starka ben och cykelbyxor är Guds gåva till mänskligheten

Detta inlägg skrevs i går, lördag, men min iPad ville inte ladda upp det då!

Vilken fantastisk lördag jag har haft. Storhandlar mat (jag älskar att handla mat), städat och besökt Nellborgs Cykel på förmiddagen. Shoppade en hel del nödvändigheter som behövdes för cykelrundorna, bland annat två par cykelbyxor från Newline.

Efter lunch gav jag mig ut på en runda i det underbara vårvädret. Tolv plusgrader, strålande sol och nästan helt vindstilla. Lyckades klä mig alldeles lagom varmt också. Känns att jag är rookie på detta med cykling. Jag vet verkligen inte hur jag ska klä mig. Vad är för mycket? Vad är för lite? I dag prickade jag in perfekt med klädvalet. 3/4-byxor, benvärmare, underställströja, funktionströja, vindjacka, cykelvantar och överdragsvantar. Precis lagom! Mötte ett helt gäng under rundan som körde i kortbyxor och kortärmat. Det for nog vänta ett tag till för min del.

I dag cyklade jag ensam och i dag var första gången jag kände att jag verkligen visste vart jag hade cykeln. Vi har haft några veckors lära känna-period, men nu känns det toppen. Vågade ligga nere i bocken och bara rulla på i nedförsbackarna och det är första gången jag gjorde det utan att känna mig obekväm.

Cyklade 3 mil och nöjd verkligen hela tiden. Fick rysningar i hela kroppen av frihetskänslan och lyckan över att jag köpte mig en cykel. Detta med cykling känns så rätt för mig. Jag älskar det verkligen! Benen var pigga och starka i dag. De trampade på som bara den. Nå väl, de trampade på som bara den när jag kom över min "startsträcka" som är så fruktansvärt lång. Det är samma sak i löpningen. Jag har lång startsträcka innan jag kommer igång och kommer in i andra andningen. Innan jag kommit över min startsträcka är det tungt så in i bängen, men när jag är över den så är jag uthållig.

Årets första bild i motljus. Underbart cykelväder!

Jag älskar verkligen min cykel.

Så här ser ett par starka ben ut. Dessutom iklädda nya cykelbyxor och nya benvärmare.

Som sagt så köpte jag mina första cykelbyxor i dag och kan bara säga; vilken skillnad. Efter förra veckans cykelhelg var mina ädlare delar mindre glada. Min rumpa är trots allt ganska härdad efter all ridning, men inte ens det hjälpte. Cykelbyxor var alltså lösningen på problemet. Snacka om Guds gåva till mänskligheten. Inte ett skavsår eller öm fläck fick jag i dag. Underbart!

Nu vilar jag benen till i morgon då det blir cykling igen. Känner mig så lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar