söndag 23 mars 2014

Nöjd

Behöver jag säga att jag är nöjd efter denna helg? Cykling, cykling och åter cykling. En riktig cykelhelg har det varit.

Fredag
Började helgen med ett pass MTB i Vallaskogen. 12 härliga kilometer blev det. Mycket småstigar och lera. Vågade mig på att köra genom en ganska djup och stor lerpöl. Så kul att känna att jag klarar mer och mer för varje gång, även om jag fortfarande är en fegis. Det mesta sitter i huvudet. Jag tänker att jag inte kan och då går det ju självklart inte heller.

Lördag
Jag och sambon gav oss ut på en landsvägsrunda. Min tredje tur med racern och det känns att jag inte är van. Vi har lite "lära känna"-process fortfarande. Cyklade hemifrån - Korpvallarna - Rosenkällavägen - Slaka - Lambohov - hem. Tre mil landade rundan på allt som allt och det var verkligen en härlig runda som jag kommer att cykla många gånger till.





Söndag
I dag blev det MTB igen. Jag och sambon tog oss till Vidingsjö och därifrån skogsvägen ut till Tinnerö. Hittade en superbrant backe i Tinnerö, som jag var för feg att cykla ner för. Ett mål att klara av innan sommaren är slut kanske?! Lite mer självförtroende så ska jag våga mig på den sen. Dagens tur landade på nitton kilometer. Nöjda ben efter helgen!

Jag känner verkligen att detta med cykling är någonting för mig. Det ger sådan frihetskänsla att susa fram på landsvägarna eller trixa på stigarna och känna att man utvecklas mer och mer. Gillar dessutom att träna utomhus och tillsammans med min sambo. Känns som att jag är nykär! Om man nu kan vara det i en träningsform?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar