torsdag 1 maj 2014

Träningsvila, "Cyklande tjejer" och nya kläder

Det ekar här inne och det ekar på träningsfronten. Har inte tränat över huvud taget sedan i söndags och jag saknar det något enormt. Anledning? Kroppen signalerade lite fint om överträningstendenser så jag drog i bromsen och beordrade mig själv vila. Vis av erfarenhet vet jag att det enda rätta är att vila när sådana tendenser kommer. Det blir liksom inte bättre om man ignorerar kroppens signaler. Så, träningsvila har det varit denna vecka. Supertråkigt, men nu känns benen inte som sirap längre, jag sover på nätterna igen och jag känner mig inte ihålig längre. I morgon ska jag cykla igen. Lugnt, fint och drygt tre mil. Känns som jag tappat allt, men vet att det bara är mentalt det känns så.

Cykling i morgon alltså. Har ni hört talas om "Cyklande tjejer" på Facebook? Det är verkligen världens bästa grupp. Så mycket inspiration, pepp, lärdom och cykelglädje det är i den gruppen trodde jag inte att det var möjligt att samla på ett och samma ställe. Ingen fråga är för dum att ställa och gruppen innehåller drygt 2500 tjejer som har cykel som gemensamt intresse. I Linköping finns undergruppen "Cyklande tjejer i Linköping". Den gruppen används mest för att bestämma tid för cykelsällskap. Jag slängde ut en fråga i början av veckan om någon var intresserad av lite cykelsällskap nu under valborgshelgen och det verkar som att vi blir ett litet gäng som ska köra tillsammans i morgon. Ska bli roligt med några nya bekantskaper.

På tal om "Cyklande tjejer" så har de nu öppnat upp sin webbshop så att det går att beställa gruppkläder. Jag skickade iväg en liten beställning i dag och för min del blev det en tröja, en buff och ett pannband denna gång. Är så sugen på en lite tjockare jacka med löstagbara armar också, men tänker att det får vänta till nästa gång shoppen öppnar. Jag hoppas ju att jag ska klara mig på mina vindjackor nu under sommaren.

Skiss på hur kläderna för "Cyklande tjejer" ser ut. Synd att de inte är röda, vilket annars är min "cykelfärg" tillsammans med vitt, grått och svart. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar