fredag 9 maj 2014

90 kilometer MTB?

För någon vecka sedan såg jag en tävling på Facebook där man kunde vinna en startplats i cykelvasan genom Alecta. För att vinna skulle man skriva ett svar där man förklarade hur cykelsporten skulle kunna göras säkrare. Jag skrev ihop några rader eftersom jag ändå satt på bussen och sedan tänkte jag inte mer på det. Att cykla cykelvasan är inte något jag funderat på eller haft som mål, så det var inte en tävling jag kände att jag ville vinna.



I dag fick jag ett mejl med en grattishälsning om att jag vunnit startplatsen i cykelvasan 90. Först tänkte jag bara att jag skulle strunta i det, men nej, jag tror att jag ska starta. Det verkar roligt!



Jag menar, kan man ens tacka nej till detta? En startplats i cykelvasan går ju på en del så att få en gratis känns lite lyxigt!







Nu återstår bara ett problem, jag behöver en ny mtb! Jag tror inte att min gamla odämpade mtb från 2001 kommer att göra detta lopp till ett nöje. Så, dags att starta jakten på mtb. Frågan är bara vad min kära sambo säger om ytterligare en cykel som inredningsdetalj. Det börjar bli trångt i lägenheten nu...

2 kommentarer:

  1. Ååh! Fasen vad skoj! Grattis! :)

    Cyklade halvcykelvasan (45 km) för två år sen och det var det roligaste loppet jag genomfört! Ska köra hela nu i år och är hemskt förväntansfull!

    SvaraRadera
  2. Härligt, grattis. Nån gg måste även lvg-bruden som jag köra Cykelvasan, hört bara gott om loppet :) Lycka till!

    SvaraRadera